Köp- och fraktvillkor
jonaslindholm.se skickar för närvarande varor enbart inom Sverige och övriga EU, dock ej till Cypern. Alla priser anges i svenska kronor och är inklusive moms och andra avgifter. Varor skickas vanligtvis mellan 2-5 dagar efter mottagen och bekräftad beställning.
För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste när du beställer kunna fastställa din bostadsadress. Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar från personer som uppgivit felaktiga personuppgifter och/eller har betalningsanmärkningar.
Vid beställning träffas avtal om köp först när jonaslindholm.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse.
En orderbekräftelse skickas normalt inom 24 timmar efter att beställning mottagits. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt.
Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad.
jonaslindholm.se har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund.
Leveranskostnader
Totalkostnaden för köp syns tydligt innan slutlig beställning i kassan och kommer att inkludera samtliga kostnader inklusive frakt.
Inom Sverige:
- Kostnaden för frakt är 79 SEK.
- Vid köp över 600 SEK sker leverans kostnadsfritt.
- Maxvikt för frakt är 20 kilo. Kassan räknar automatiskt ut totalvikten på det som ligger i varukorgen och hindrar leverans då vikten överstiger 20 kilo. Kontakta contact@jonaslindholm.se om ni vill beställa mer än detta.
Inom EU:
- Kostnaden för frakt inom övriga EU är 209 SEK.
- Vid köp över 1500 SEK sker leverans fraktfritt.
- Maxvikt för frakt är 20 kilo. Kassan räknar automatiskt ut totalvikten på det som ligger i varukorgen och hindrar leverans då vikten överstiger 20 kilo. Kontakta contact@jonaslindholm.se om ni vill beställa mer än detta.
Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vid stora förseningar av leverans meddelas du som kund och du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
Transport
jonaslindholm.se ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadade varor
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till: contact@jonaslindholm.se
Ångerrätt och öppet köp
Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Returer och Reklamationer
Om du vill utnyttja din ångerrätt eller reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner så fort som möjligt. Meddela oss via e-post: contact@jonaslindholm.se innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Återbetalningar
Summan återbetalas snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr för att täcka omkostnader (såsom transport- och administrationskostnader).
Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.
Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.
http://www.konsumentverket.se/
Som konsument kan du även vända dig till EU för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/european-consumer-centres-network-ecc-net_sv
